2014. május 2.

Gekkou 1. fejezet

Kicsit hosszas volt a szerkesztgetés, de itt van a Gekkou első fejezete. Jó szórakozást. A fejezet szövegét mindjárt bemásolom (tulajdonképp csalok, és még dolgozok rajta egy kicsit, csak a mai napra akarom dátumozni), és feltöltök egy pdf fájlt.
Első verzió feltöltve, feltehetőleg a második is érkezik még éjfél környékén. Már csak ki kell cserélnem az idézőjeleket kötőjelekre. Ez van ha az ember fordítás közben megfeledkezik róla, hogy a magyar és az angol könyvekben másként jelzik a beszédet.
Második verzió kész. Egyre inkább a pdf-et ajánlom, lusta vagyok módosítani a szöveget. A gonosz blogger olvashatatlan betűtípussal jeleníti meg ha csak Ctrl-C Ctrl-V-zem, úgyhogy vacakolnom kéne vele egy darabig. Szóval lent látható az idézőjeles verzió. Plusz hiányzik egy kép.

Gekkou, 1. fejezet: [Gyilkosság Recept]




[Gyilkosság Recept]


Ki van zárva, hogy ne figyeljek fel arra a névre.

“Tsukimori olyan szép…” motyogta az osztálytársam, Kamogawa, majd sóhajtott, mire a környező fiúk mélyen bólintottak.
“Figyeljetek: ne hagyjátok, hogy az a karcsú alak megtévesszen titeket! Értitek? ...Mellei is vannak!”
A tapintatlan tekintetük a szóbanforgó lányra, Tsukimorira összpontosult, akit egy csoport csevegő lány vett körül. Ha egy szóban kéne bemutatnom Tsukimori Youko-t, akkor azt mondanám: feltűnő.
“Te is egyetértesz, igaz Nonomiya?”
“Ha te mondod.”
“Váó, ez hűvös volt! Férfi vagy te egyeltalán? Ha látsz egy hegyet, mászd meg! Ha látsz egy gyönyörű lányt, essél szerelembe! Nem ezt jelenti férfinak lenni?”
A fiúk, Kamogawa vezetésével elkezdték túlreagálni a közömbös válaszomat.
“Hát, csak annyi, hogy szerintem tökéletes.”
Gyönyörű arca volt, kiegészítve jó alakkal, és ráadásul éltanuló volt. A kellemes személyisége is elég népszerűvé tette. Úgy tűnik még a sportokban is jó. Tsukimori Youko egy tökéletes lánynak tűnt, akiben nem lehet találni semmi kivetnivalót.
“És ez miért baj?”
“Nem mondtam, hogy baj. De én nem tudnék ellazulni mellette.”
“Á, ez igaz. Elvégre Tsukimori elérhetetlen számunkra...”
Szerencsére Kamogawa a saját ízlése szerint értelmezte amit mondtam.
Az őszinte véleményem az volt, hogy olyan tökéletes, hogy az unalmas, és fojtogató lenne a társaságában lenni. Talán csak nekem van valami baj a személyiségemmel, de titokban távol tartottam magam Tsukimoritól, mert nem találtam köztünk semmi közöset.
De úgy tűnik a srácokat foglalkoztatta a híres lány, és elkezdték tárgyalni a Tsukimoriról szóló pletykákat, mintha valami sztárról beszéltek volna.
“De úgy hallottam van egy egyetemista pasija?”
“K Tanuló, igaz? Az a srác, aki három évvel idősebb nála?”
“Eh? Én úgy hallottam, hogy egy vállalatigazgató szeretője...”
“Á, szóval azért kap minden hónapban ¥ 200 000 zsebpénzt?”
“Nem vicc! De úgy hallottam, hogy valaki látta őt Kumadával, a matek tanárral amikor egy love-hotelből jöttek ki.”
Már nincs szükség hasonlatra – tényleg sztár volt. Újból rájöttem, hogy mennyire különleges is.
Bár az is lehet, hogy ő nem örül ennek a különleges státusznak. Legalábbis én biztos, hogy ki nem állhatnám.
“Ezek mind csak pletykák bármiféle alap nélkül.”
Egy rövidet nevettem, mivel teljes komolysággal, és energiabedobással beszéltek ezekről a dolgokról.
“Miért nem kérdezitek meg tőle?” Úgy döntöttem felteszem nekik ezt a kérdést. Csak szórakozásból. És, ahogy vártam, az ötletemet élénken lehurrogták.
“Mintha meg tudnánk tőle kérdezni valami ilyesmit!”
Mivel lenyűgözött a reakciójuk, úgy döntöttem egy kicsit tovább feszítem a húrt. “Ha akarjátok, én megkérdezhetem, mint az osztály képviselője.”
“Várj várj várj!! Nonomiya! Ne siesd el! Mit csinálnánk, ha kiderülne, hogy a pletykák igazak?” szidott meg sietve Kamogawa.
“Talán tényleg csak pletykák?”
“De talán mind igaz!”
A többi srác egyetértése jeléül bólintott. “Lehetséges. Ha Tsukimoriról van szó, akkor nagyon is lehetséges.”
És tényleg, Tsukimori Youko kilógott az osztályból. Még azt is mondhatnád, hogy más volt mint a többiek. Nem csoda, hogy mindenkinek az volt a benyomása, hogy ő már tapasztalt egy olyan világban, ami a középiskolások számára ismeretlen; belegondolva, hogy milyen éretten viselkedett, tényleg nehéz volt elhinni, hogy velünk egykorú.
“A sötétség elrejti az igazságot, mi?” Mindegy, hogy mi is az az igazság, én lazíthattam, mivel engem nem keserítene el, mint Kamogawát, és a többieket.
“Nem mindig az igazság a legjobb, mi?” De úgy tűnik ők ezt nem tehették meg, mivel az igazság sokkal jobban zavarta volna őket.
“Nem gondoljátok, hogy ennek semmi értelme? Ha elfordítjátok a tekinteteteket az igazságtól, akkor soha nem fogjátok tudni megszerezni amire vágytok!”
“Nem érdekel minket! Egy pár nappal ezelőtt valami idióta szerelmet vallott neki, és élesen visszautasította. Ha meggondolatlanul valami olyasmiért nyúlsz ami egy más szinten van, akkor csak le fogsz zuhanni, és megsérülsz. Én inkább az ideált választom az igazság helyett! Úgy is mondhatnád, hogy azt akarjuk, hogy Tsukimori örökké maradjon meg a fantáziáink forrásának.”
Annyira lenyűgözött ez a csapat, hogy nem tudtam megállni a nevetést. “A serdülőkor csodás, nem igaz?”
“Hé, tizenhét évesek vagyunk, hagyd meg nekünk az álmainkat!”
Úgy tűnik nem kellett volna nevetnem.
“Nem foglak titeket ezzel traktálni, ha így erősködtök.”
“Igen! Ne zúzd össze a törékeny fiúk álmait!”
“Úgy értitek, romlott középiskolás fiúk.”
“Akkor ki az, aki elnyerte a mi kedves Nonomiyánk tetszését? És ha már itt tartunk, a hírességek nem érnek.”
Kamogawa egy váratlan ellentámadásba lendült. A többi fiú is rögötn ugrott az alkalomra, és előrehajolva körbezártak, hogy “Mondd el! Mondd el!”
“Hát, lássuk csak-”
Hogy az igazat megvalljam, nem volt olyan lány akit megemlíthettem volna, de a helyzetből ítélve nem hittem volna, hogy ezek a romlott középiskolások megelégedtek volna azzal.
“-Usami aranyos szerintem.”
Csak kimondtam az első nevet, ami az eszembejutott hirtelen, de úgy tűnik mind csalódottak voltak, és zavart képet vágtak.
“Ebben nincs semmi izgalom. Ennél már nem is lehetne hétköznapibb, nem igaz? Olyan unalmas vagy.” problémázott Kamogawa.
“Szóval azt mondod, hogy nem hétköznapi, hogy Tsukimorit kedvelitek?”
“Azt elismerem, hogy tényleg hétköznapi célpont, de a minősége, hogy úgy mondjam, az teljesen más szinten van, mint Usami! Ha Usami naracslé, akkor Tsukimori bor lenne.”
“Szóval nem értesz egyet abban, hogy a narancslé jobban illik hozzánk kiskorúakhoz?”
“Nem, te idióta, nem érted. Én a, hm... az alkoholnak arról a bizonyos csábításáról beszélek, hogy nem szabadna innod, tudod? Úgy értem, kíváncsi vagy arra a tiltott világra, ami megnyílna... követsz engem?”
“Persze, tudom mit mondasz. De én attól függetlenül szeretem a narancslevet. Te nem?”
“Uhm, igen, persze, én is szeretem a narancslevet, de...”
Kamogawa fiú-szövetsége morgott, és facsarta a képét.
Ugyan Tsukimori tényleg kivételes lány volt, Usami is nagyon aranyos volt – egy hétköznapi lánynak. A reakciójuk abból származott, hogy nem akarták elismerni, hogy igazam volt, de nem tudták letagadni sem.
A győzelmemet érezve ezt mondtam: “Hát akkor koccintsunk egy kis narancslével, és borral.”
Mondhatni megízleltem a “győzelem nagyszerű borát.”
“Nagyon fondorlatos vagy, ugye tudod?”
“Köszönöm.”
“Ez nem dícséret volt!”
Kamogawa egy kicsit savanyú volt, de sikerült elállítanom a szavát.
“ - Hé, fiúk! Üljetek vissza a helyetekre, kezdődnek a délutáni órák!”
A hirtelen hangtól vezérelve a srácok egyszerre fordították szemüket az óra felé. Azért reagáltak ilyen hevesen, mert a figyelmeztetés attól a lánytól jött, akiről épp az előbb beszéltek.
“Igaza van. Kövessük Narancslé tanácsát, és várjunk a helyünkön,” mondta Kamogawa, mire mindenki visszatért a saját asztalához.
“Narancslé...?” csodálkozott Narancslé, vagyis Usami Chizuru, és oldalra döntötte kerek fejét. “...Biztos, hogy valami rosszat mondtatok rólam, nem igaz?”
Húzta össze az ajkait Usami, miközben leült mellém.
“Csak italokról beszélgettünk.”
“Hazudsz. Ha egy csapat fiú összegyűlik, akkor vagy perverz, vagy idióta dolgokról beszélnek,” mondta.
Ez egy elég igazságtalan előítélet volt, azt kell hogy mondjam. Viszont sajnos nem tudtam letagadni.
“...milyen tragikus életed lehetett eddig, Usami? Kezdek aggódni érted.”
“Ne sajnálj engem, Nonomiya! Idióta. Én teljesen hétköznapi vagyok! Egy átlagos középiskolás lány!”
Usami rögtön felkapta a vizet amikor piszkáltam őt. És ha egyszer felhúzta magát, akkor olyan volt, mint egy kis állatka – nagyon élvezetes nézni, tényleg.
“Figyelj, el kéne menned egy kórházba, mielőtt túl késő lenne. Ha túl kínos egyedül, szívesen elkísérlek, de-”
“-Nem fogok! És ne nézz rám olyan sajnáló szemekkel!”
Eltolta a fejem a tenyerével: “Menj innen!”

[picture]

Örülhetsz, Usami. Úgy tűnik Nonomiya szereti a narancslevet!”
Kamogawa, aki minket figyelt, olyan arccal nevetett, amitől úgy tűnt mintha csakis perverz, vagy idióta dolgokról beszélne.
“Mondjátok már el, hogy mi ez az egész a narancs-”
Usami a mondat közepén félbeharapta amit mondani akart. A matek tanárunk, Kumada belépett a terembe.

Az osztályteremben csak Kumada gyenge hangja, és a táblán kopogó kréta hallatszott.
Úgy tűnik a beszélgetésünk még mindig zavarta Usamit; folyton engem nézegetett.
Néhány perc elteltével, végre elvesztette a türelmét. Egy kicsit felém döntötte a felsőtestét, és suttogva megkérdezte: “Mi volt az?”
“Próbálok figyelni az órára, Usami-san,” válaszoltam anélkül, hogy a tekintetem elhagyta volna a táblát.
“...ne legyél ilyen kegyetlen~”
Mivel csendben maradtam, elkezdte böködni az oldalamat a rotringjával. A hegye átszúrta az egyenruhámat, és beleszúrt a bőrömbe.
“Hé, ez fáj.”
“Akkor figyelj rám,” morgolódott Usami. “Ebédszünetben Youko-sanról beszéltetek a fiúkkal, igaz?”
“Ó, tényleg?”
“...mindig megpróbálsz kicsúszni a dolgokból, Nonomiya. Mindegy, tudom hogy róla pletykáltatok!”
“Hallgatóztál? Ez meglepett.”
“Nem igaz! Csak véletlenül hallottam Youko-san nevét! Mert olyan hangosak voltatok!
“Usami,” figyelmeztettem, mert Kumada az osztály felé fordult. Gyorsan felült, és úgy tett, mintha másolná ami a táblán van.
Néhány másodpercnyi csönd után: “...Mondd, Nonomiya. Te is az olyan lányokat részesíted előnyben, mint Youko-san, nem?” motyogta Usami, miközben a jegyzeteit nézte.
Elnéztem jobbra és előre. Tsukimori Youko – a szóban forgó lány – vonzóan nézte a táblát. Oldalról okosnak tűnt az arca, ezzel egy kicsit olyan érzést adva neki, mint egy műsörvezetőnek a hírekből.
A terem közepén, a kiugró aurája miatt úgy tűnt, mintha ő lenne az osztály szíve.
És tényleg, különleges volt. Bár én próbáltam elkerülni a túlzott kapcsolatot vele, meg tudtam érteni, hogy miért van oda érte ennyire mindenki.
“ -Nem, nem igazán.”
Nem szeretem a problémákat, de érdekelt Usami reakciója.
“Tényleg?”
Mosolygott, mintha egy kicsit megkönnyebbült volna.
“Erről az allegóriáról beszéltünk: ha ital lenne, akkor Tsukimori bor lenne.”

Vajon milyen reakciót fogok most látni?

“És mellesleg, te lennél a narancslé.”
Hallottam magam mellől, ahogy a rotringhegy eltörik.
“Á, igen?”
Usami az ujjaival a rotringal játszott, és úgy tett mintha nem érdekelné. Viszont nem kerülte el a figyelmemet amikor elpirult.
Ezután Usami nem kérdezősködött tovább.
Az őszinte reakciójában volt valami, amitől megnyugodtam. Csak azért mondtam az ő nevét, hogy békén hagyjanak, de talán tényleg a valódi gondolataimat árultam el, amikről én se tudtam.
Legalábbis ebben a pillanatban úgy éreztem kedvelem Usamit.
“...egyébként.”
Én befejezettnek éreztem a beszélgetésünket, de úgy tűnik ő még mondani akart valamit.
Usami elkezdett suttogni egy komoly kifejezéssel az arcán, “É-én átlagos vagyok, tudod? Egy átlagos lány! Nem valami furcsa lány, mint ahogy az előbb feltételezted! Nem akarom, hogy félreérts, oké?”
Véletlenül elmosolyodtam Usami szeretni való szavai hallatán.
Az őszintesége egy kellemes érzést keltett bennem – majdnem mintha egy pohár finom narancslevet ittam volna.
Azt kívántam bárcsak bele tudnék szeretni.

Az osztálytitkárok havi megbeszélése után néztem, ahogy a másik osztálytitkár sietve kimegy a teremből, és gyorsan az osztálytermünk felé tart.
Miután odaértem az üres teremhez, én is készültem hazamenni. Mivel nem voltam klubtag, már nem volt semmi dolgom az iskolában. Már csak az volt hátra, hogy hazamenjek, és felkészüljek a munkámra.
Mikor feláltam a helyemről, észrevettem egy jegyzetfüzetet a földön. Rögtön tudtam, hogy kié. Az első oldalon ott volt a név, “Tsukimori Youko”.
Körülnéztem a teremben, de már nem volt ott. Úgy döntöttem, a padjára rakom, mielőtt hazamennék.
De pont amikor ezt megtettem volna, észrevettem egy papírfecnit, aminek a sarka kilógott a füzetből. Megfogtam a fecnit, és kihúztam a füzetből, nem gondolva semmi különösre.
“...na ez váratlan volt,” csúszott ki a számon.
Kiderült, hogy egy összehajtott A4-es lap volt az. A cím, ami rá volt írva nem illett se a Tsukimori-hoz, akiről mindenki beszélt, se az én róla alkotott képemhez.
Miután biztosra vettem, hogy senki nem néz, elraktam a táskámba. Azért csináltam, mert úgy tűnt sok időbe fog telni, amíg végig tudom olvasni a sűrűn teleírt papírt.
Mondhatni engedtem a csábításnak.
Nem, abban a pillanatban egy csepp bűntudatot nem éreztem. Az egész tiszta kíváncsiság volt.
Nem volt semmi ellenérzésem a borral szemben. Először is, hogyan tudnék ítélkezni, ha soha nem is ittam egy kortyot se. Csak annyi, hogy a jól megszokott ital győzött az elővigyázatosságom felett, amit egy ismeretlen iránt éreztem.
Röviden, érdekelt milyen lehet az a bor, amit mindenki ennyire dícsért.
“Oké, vajon milyen titokra fog fény derülni a mi sztárunkról...?”
Ugyanúgy mentem ki az osztályteremből, mint bármikor máskor.

Este 10 volt amikor hazaérkeztem a munka után a kávézóból.
Mire megérkeztem, teljesen megfeledkeztem a lapról. Vártam, hogy elolvashassam mi van rajta, de a mindenféle dolgok a kávézóban a memóriám sarkába szorították a létezését.
Szeretem figyelni az embereket. Mondhatnánk, hogy ez a hobbim.
Részben persze egyszerűen az az oka, annak hogy úgy döntöttem egy kávézóban fogok dolgozni, hogy szeretem a kávét, de sokkal inkább az, hogy érdekesnek találtam a sokféle embert, akivel ott lehet találkozni.
Egy fiatal nő, aki mindig ugyanoda ül, és csak néz ki az ablakon. Egy férfi élete teljében, aki minden alkalommal más lánnyal jön. A kihűlt kapcsolata egy párnak, akik mélyen szerelmesek voltak alig fél éve. És még sokan mások.
Ez olyasmi volt, ami ihletet adott fantáziálásomhoz – egy kedvelt időtöltésemhez.
Valójában azonban én is olyan voltam, mint Kamogawa és a többiek. Én is csak egy egyszerű 17 éves tinédzser voltam. Én se akartam tudni az igazságot, csak egyszerűen élvezni akartam a képzeletemet.
A pihenésem közepén voltam, éppen egy meleg fürdő közben, amikor eszembe jutott a papír, amit iskola után találtam.
A bőröm még meleg volt, amikor az ágyra vetettem magam, és kihajtottam a papírt. Visszatartottam magam, hogy ne siessem el a dolgokat, és lassan a címre néztem.
“A Gyilkosság Recept”
Úgy éreztem, mintha egy népszerű író krimijét olvastam volna. Talán azért, mert a cím úgy hangzott, mint egy regény címe.
Egy papírfecni, ami annak a lánynak a füzetéből került elő, akiről mindenki beszél – Tsukimori Youko-éból.
Úgy tűnt mintha végtelen sok pletyka lenne a élénk szerelmi életéről, de a róla alkotott kép ettől függetlenül szinte makulátlan maradt. Egyeltalán nem olyan lány volt, akihez illett volna a “gyilkosság” szó.
Talán ez a tény keltette fel a kíváncsiságom. Az ilyesmi ellentéteknek van egyfajta mágiája, ami beszív téged – legyen az jó, vagy rossz.
Ahogy a tekintetem végigsiklott a szövegen, teljesen lefoglalt. A címéhez, “A Gyilkosság Recept”-hez hűen, különböző gyilkossági módok voltak leírva.
Észrevettem, hogy a szöveg bizonyos részeit kiradírozták, és újraírták, ez is jelezte, hogy a receptet többször is javították. Olyan volt, mintha éreztem volna a lehelletét annak, aki leírta ezeket az összekapart betűket. Mintha megelevenedett volna, hogy úgy mondjam.
Amikor folytattam az olvasást, észrevettem valamit, ami közös volt mindegyik megközelítésben.
A legfontosabb cél annak tűnt, hogy anélkül ölje meg a célpontot, hogy a saját kezét összemocskolná. Ez nem egy olyan szöveg volt, amit valaki olyan írt, aki szeret gyilkolni – a gyilkosságot magát tekinti a legfontosabbnak.
“...tényleg krimi író akar lenni?”
Ezek pont olyanok voltak, mint trükkök amiket egy krimihez lehet felhasználni. Viszont elég esetlenül voltak megírva, és messze nem voltak tökéletesek.
Hogy egy példát mutassak: az egyik gyilkossági mód címe “A Hamis Közúti Baleset Gyilkosság Recept”. A tartalom elég egyszerű volt.
Egy keskeny hegyi úton.
Valahogy megzavarni a vezetőt.
Elérni, hogy elveszítse az irányítást a kocsi felett.
Ilyesmi pontokba szedve volt megírva. Helyenként további megjegyzések, mint “Felhívni a sofőrt telefonon, hogy megzavarjuk a figyelmét?” vagy “Valami akadályt helyezni az útra?” voltak hozzáírva.
Ahogy látható, nem igazán voltak teljesek. Talán még mindig abban a fázisban volt, ahol ötleteket gyűjt, és próbálja tökéletesíteni?
A kockázat minimálisra volt csökkentve, de nem hittem volna, hogy a tervnek sok esélye lenne a sikerre. Láttam, hogy próbálkozott, de ez egy elég gyenge terv volt, ha tényleg meg akarna ölni valakit.
Ledobtam a gyilkosság receptet az aztalra.
A magas elvárások után nagyon lehangoló volt. A recept túlságosan gyerekes hozzáállása megölte az érdeklődésem.
“Ez teljesen elrontotta a fürdés utáni jó hangulatom.”
Miután hangosan panaszkodtam, a könyvespolc felé nyúltam, hogy a rossz utóízt valami igazi krimivel mossam le.
“...nem, várjunk egy percet.”
De megállítottam a kezem, és gondolkodni kezdtem. Egy új gondolat megint felkeltette a fantáziámat.
Ki volt a “Gyilkosság Recept” tulajdonosa?
Tsukimori Youko!
Tegyük fel, hogy azért írta ezt, mert tényleg meg akar ölni valakit...? Ez a gondolat az esetlen szöveget rögtön valóságossá tette.
Az indokot egyelőre figyelmen kívül hagyva, volt valaki, akiről Tsukimori azt akarta, hogy meghaljon, és eltökélten írt egy gyilkossági tervet, hogy ez megtörténjen.
Tsukimori írta! A tökéletes, stílusos, gyönyörű, okos “Tsukimori” akit mindenki imád!
És ezt a gyerekes tervet újra és újra szerkesztgette.
“...hát nem aranyos?”
Ha ez a tippem valósnak bizonyul, majdhogynem a rajongója leszek.
Beindult a képzeletem. Elkezdtem mindenféle kérdéseken töprengeni, például hogy kit akar megölni, mi lehet az indítéka, és milyen személyiséget titkol el. Egész addig folytattam ezt a játékot, amíg keleten az ég pirkadni kezdett.

Másnap reggel később mentem iskolába, mint általában.
Mire beléptem az osztályterembe, a legtöbb osztálytársam már ott volt. Természetesen Tsukimori is köztük volt.
Miközben a padomhoz mentem, titokban ránéztem. A padjában lévő dolgokat rendezgette. Legalábbis a többieknek egy teljesen hétköznapi dolognak tűnt.
Nekem nem.
“Jó reggelt, Tsukimori.” Köszöntöttem, mint mindig.
Abbahagyta a padja tartalmának nézegetését, oldalra döntötte a fejét, és rám nézett a kisujjával kifésülve az arcából az elegáns, hosszú haját. “Jó reggelt, Nonomiya-kun.”
Ugyanazt az érett mosolyt mutatta, mint mindig.
Általában a beszélgetésünknek itt vége szakadt volna. Csak annyira ismertük egymást, hogy köszönjünk egymásnak.
“Keresel valamit?”
Viszont nem akartam hagyni, hogy itt vége legyen. A kíváncsiságom mardosott, mivel gyanítottam, hogy a “Gyilkosság Receptet” keresi.
Eltökélten bámultam rá, mivel nem akartam, hogy akár a legkisebb rezdülés is elkerülje a figyelmem.
“Nem, csak rendet rakok a padomban.”
Sajnos a mosolya változatlan maradt.
Válaszoltam neki, hogy “Értem,” és a saját helyemre mentem, miközben azon morfondíroztam, hogy a valóság unalmas a képzeletemhez képest.
“De...,” szólt hirtelen hátulról, “miért gondoltad, hogy keresek valamit?”
Elkeseredetten próbáltam visszafogni magam, hogy ne mosolyogjak szélesen.
Olyan érzés volt, mintha a préda önként ugrott volna a csapdámba. Mindegy mik voltak az érzései, kezdett feldobni már az érdekesebb fejlemények reménye is.
“Nem, attól tartok nem volt különösebb oka,” fordultam meg, miközben úgy tettem, mintha nem tudnám miről van szó. “De hadd viszonozzam a kérdést: miért kérdezed?”
Úgy döntöttem, egy kicsit próbálkozom.
“Énnekem se volt rá semmi különösebb okom.”
“Értem.”
Csak a változatlan, érett mosolya volt előttem. Vágytam rá, hogy lássam ahogy megfagy az a mosoly, de nem akartam már most a végére érni. Úgy éreztem az a legjobb, ha a legvégére tartogatom az adut.
“De ha...” kezdtem, “ha valami zavar, nyugodtan kérj meg, hogy segítsek.”
“Mi van, Nonomiya-kun? Nem emlékszem, hogy ilyen kedves lettél volna?”
“Kedvesebb vagyok, mint hiszed, az biztos.”
“Elnézést. Biztosan meg fogom jegyezni.”
“Természetesen az elsődleges motivációm az lenne, hogy egy ilyen népszerű lányt mint te, az adósommá tegyek.”
Tsukimori nevetett.
“Köszönöm. Akkor veled fogok beszélni, Nonomiya-kun, ha valaha is zavarni fog valami.”
Tsukimori a mandula szemeit félig becsukva mosolygott
Nem úgy tűnt, mintha nem tervezett volna valamit. Bár nem tagadom azt, hogy az ítéletemet befolyásolták a reményteli gondolataim.
A beszélgetésünknek itt vége szakadt, mivel az osztályfőnökünk, Ukai, megjelent a teremben.
Aznap egész jó volt a reggelem. Kamogawa, és a társai idegesítőek voltak, amikor jöttek a következő szünetben, hogy kikérdezzenek a beszélgetésemről Tsukimorival, de ezt egy jó eredménynek tekintettem, mert felfedeztem milyen izgalmas, és érdekes beszélni vele.
Hát, tulajdonképpen ez csak annyi volt, hogy ízlelgettem a saját képzelődéseim izgalmait.
Attól függetlenül, sokkal jobb volt, mint az unalmas valóság.

Mindenféle fejlemény, vagy új információ nélkül, a békés mindennapjaim tovább haladtak, és mielőtt észbe kaptam volna, már két hét eltelt mióta megtaláltam a gyilkosság receptet.
Mivel nem volt semmi, ami felébresztette volna a képzeletemet, a lelkesedésem lelankadt, és már majdnem megfeledkeztem a recept létezéséről.
Mindig későbbre tartogattam az adu ászomat, és ezért a játék szépen lassan és csandben megállt. Tényleg szánalmas helyzet volt.
Viszont, hirtelen egy váratlan változás következett be.
Lehet, hogy a játék még el se kezdődött.
Ugyanúgy mentem iskolába, mint bármikor máskor, és az osztályterem hangos volt, mint mindig. De Tsukimori sehol se volt. A helye üresen állt.
Nem értettem, de nem kellett sokáig várnom a válaszra.
“Hé, Nonomiya! Hallottál róla?”
Kamogawa volt az.
“Nem mondhatnám.”
Természetesen fogalmam se volt, miről beszélt, mert a mondatból hiányzott a tárgy.

“Tsukimori családjából meghalt valaki.”

Éreztem, hogy felgyorsul a szívverésem.
“Ki?” kérdeztem, és próbáltam elnyomni a növekvő lelkesedésem.
“Az apukája, úgy tűnik. Közlekedési baleset volt. Teljesen együttérzek Youko-sannal...” válaszolta Usami szomorúan.
“Tényleg, én is sajnálom őt. Elveszíteni az apját ebben a korban, ez...”
A jellemző viselkedésével ellentétben, még Kamogawa-nak is gyászos volt az arckifejezése. Biztos ez a normális reakció.
“...Igen. Támogassuk őt mindannyian.”
Viszont énbennem teljesen más érzések kavarogtak, mint a többiekben. Tsukimori Youko, közlekedési baleset, halál – ezek a kulcsszavak egyenesen a gyilkosság recepthez vezettek engem.
Elkeseredetten nyomtam el a vigyort, ami majdnem megjelent az arcomon.
Ez egyre érdekesebb kezd lenni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése